13 Haziran 2016 Pazartesi

Kuzuma annesinden ilk elbisesi

Bu modeli internetten görmüş ve bayılmıştım, kuzumun ölçülerine göre kestim, biçtim, diktim. :)
İlk kez sıfırdan bir elbise diktim ve gerçekten çok hoşuma gitti. Kızım da çok sevdi, giyer giymez babaannemize gidip gösterdik.
Öncesinde de fotoğraf çekmiştim kalıp aşamasında vs ama bir türlü bulamadım, o yüzden artık başka bir elbise de detayları anlatırım. İşin komik yanı bu elbiseden iki tane dikmiş olmama rağmen resimleri bulamamış olmam. İlk diktiğim dar geldiği için yeğenime bayram hediyesi oldu, üstüne ikinci kez bunu diktim. :) Çok şükür bu oldu. Demek ki neymiş; sıfıra sıfır ölçüyle dikiş yapılmazmış, azıcık üzerine pay ekleyip yapacakmışsın.
Söke dike öğreneceğiz artık :)
Kısaca anlaatcak olursam;
Göğüs ölçüsü alıp önce iki tane göğüs bandını kestim ve bandın 1,5 oranında uzunluk vererek eteğini kesip iki bandın arasına büzgüleyerek teyelledim. Askılarını ve düğme iliği olarak kullandığım bebek lastiklerini de teyelledikten sonra makine geçtim. Fiyongunu da dikince tastamam oldu.








Beğendiğim modeli de sizinle paylaşayım. Bu arada elbiseyi geçen sene diktim. :)))


Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder